Saturday, November 22

Прага..Пардубице. бележки.


и когато затворя очи пак ще виждам...очите на улиците ..
калдъръмите - наследството, което си оставят хората
издълбаното в камъка
градежите, зад които са скрити пулсиращите ръце на зидарите
на пазителите....на онези, които са доверили тайната и на другите,
които са се родили, за да я издадат...
от кои съм аз?

Въпросите се връщат..за разлика от хората, от които сме чакали отговор...
Изрових с пръсти две малки камъчета заклещени между калдъръмите
Освобождаването на такива затворници ме кара да осъзная
възвръщането на топлината в ръката ми

споменаването на имена...за Алекс...за Ели...за Г. ...
кръщение на нови и стари чувства

но
кой съм аз, че да свещенодействам
/да искам и да давам любов/
малки неща
шарени картини
с водни бои
художници, които се усмихват
вместо да говорят,
които рисуват, за да не плачат вечно

В града си мислиш за думата "вечно"...
за нейното възможно съществувание
сред хората сред нещата

малката обич към временното
минава като главоболие
а после е тишината в думите
Много хора...препълнена улица
и симфония от вътрешна тишина

Чувам през отворените врати на катедралите
струни които танцуват
очи които танцуват по стените на сградите
човешкото гъделичкане - по материите
да виждаш...
желанието всичко и всеки
да ти проговори

Уличен музикант с китара
Просяк, чието работно време свършва :)

Широки площади - тесни улици
съотношението
множеството - тясното себе си

на чешки личност се произнася - особ
особа
особен
особености

---
Пътуване - мярка за отклонение

Угарките на допушени мисли
оставих в Унгария

---
площадите се стесняват колкото око
----

притчата за едно желание
притчата с устни напоени в киселина

----

без-път -
похот
покой след похот

сънят на мъжа
спокойното състояние

...
очите които виждат
когато не виждат

Тяло
което се дели на секунди и срички
пред-поезия
пред-музика

***
същност на Пътуването

да вярваш в движението
движението да вярва в посоката
началото
вярваш, че си дете
вярваш, че си възрастен
горчивото вярва в сладкото
вярата, че има и друго...

не вероучение - вероинстинкт
предчувствие

вяра в Езикът и математиката
единствените Оракули
на които гледаме с почитание
...

Вярата в предварителната Любов - чрез Слово...Образ...

Родилните мъки на мълчанието
на Писмеността
които ще сътворят
Тялото
за друг живот
за друг смисъл

...

Разкъсаната тъкан на времето
Периодика - отрязана пъпна връв
Линейното време
Отворен път
за ново ясновидство

Съновиденията на живите
пресичат реката на мъртвите

Ти и аз
пръстите
подпечатват устните
Веднъж нежно - Ти
Веднъж грубо - Аз

Реката трябва да се прекоси
отвъд съня
Веднъж губя аз
Веднъж губиш ти
и тази притча
за любовта
губи
най-важната част
Равенството

Движението губи посоката

Неверие
Несъзнаване

и трудността да отместиш камъка

  © Blogger template por Emporium Digital 2008

Voltar para o TOPO