Thursday, May 3

кембридж хроники

моят пореден друг живот

денят започва 
с разрязан портокал
светло оранжеви петна от вчера 
черен чай 
вместо кафе

вместо - думата, от която бягам и към която се връщам

с какво да заместя
моята Янтра 
моята Стара част

гордостта на сградите в града Вместо 
сякаш в сърцевината си имат пепелище
място за мъртви погледи
място за старо познание
място за йерархична зависимост 
за обозрение в граници

странната тишина в този град
и добрите му птици 
ме утешават

но ден след ден 
непоносимост, за която вече съм писала
се завръща
все по-силна отпреди
все по-настоятелна
не ми взимай всичко, моля я
волското ми търпение 
волската ми любов към онези които ще се завърнат
в живота ми 
защото съм им отворила място за сто сърца които да туптят в едно
и да цъфтят заедно като вечно зелени растения

ако затворя очи
пак няма да чуя реката
но знам, че тя е тиха река
с дълга дреха
която мами малките рибки
и ги кара да заплуват към дълбоки води

плувам
плувам 
но ми липсва земя под краката
липсва ми старостта й 
камъните й
огладени от стъпките ни 
като от милувка огладени страни

и сънищата ми говорят същото
непонятно също
на вратата чука
еднорък Месаря 
подава ми кокал говеждо 
само един
и не много голям
но ето го 
кокалът 
който ни е даден
за да ръфаме 
да го оглозгаме
да запълним поне за малко
празнотата която бъркаме с глад
и да ни донесе ситостта 
която бъркаме с щастие

  © Blogger template por Emporium Digital 2008

Voltar para o TOPO